Wat zijn de consequenties als de installateur van je zonnepanelen failliet is?
Elke installateur heeft jouw zonnepanelen-systeem aangemeld bij de leverancier van de omvormer. Bij bijvoorbeeld SolarEdge, Enphase of GoodWe. In geval van een storing kan jouw installateur in de portal van de leverancier zien of en welke storing er is. Een consument of particulier heeft geen toegang tot de portal van de omvormer.
Op jouw zonnepanelen en omvormer zit productgarantie. Op zonnepanelen in de meeste gevallen 25 jaar en op een omvormer gemiddeld 12 jaar. Bij een faillissement van je installateur blijft de productgarantie geldig. Alleen is het als particulier heel erg lastig om aanspraak te maken op die productgarantie indien je installateur failliet is gegaan.
Daarnaast heeft jouw installateur in de meeste gevallen ook een installatiegarantie afgegeven. Die installatiegarantie komt wel te vervallen bij een faillissement.
Met de BeSolar Backup Service zorgen we ervoor dat jouw systeem bij ons in de portal wordt aangemeld. Wij nemen daarmee de monitoring en de productgarantie over van jouw failliete installateur over. Zodat jij verzekerd bent van een snelle oplossing en een werkend systeem. We vragen daarvoor een bedrag van € 7,50 per maand. We rekenen dan geen voorrijkosten en vervangen het kapotte paneel of omvormer kosteloos indien er sprake is van een geldige productgarantie. Je betaalt alleen de kosten voor het vervangen zelf (arbeidsloon) en eventueel benodigd klein materiaal.
De Backup Service van BeSolar, ook voor bijplaatsen van zonnepanelen.
Wil je extra zonnepanelen op je dak plaatsen, dus je bestaande installatie uitbreiden,dan kun je daarvoor bij BeSolar terecht. Heb je een omvormer van SolarEdge, Enphase of GoodWe, dan installeren we de extra panelen en zorgen ervoor dat er of een zwaardere omvormer wordt geïnstalleerd of dat er een andere omvormer bij wordt geplaatst. Dat verschilt per situatie. Met de Backup Service zorgen we ervoor dat jouw gehele systeem in onze portal komt te zitten, zodat je maar met één installateur te maken krijgt, BeSolar dus. En belangrijk, daarmee garanderen we de monitoring én de productgarantie op jouw beide systemen. En dat is uniek.
We vragen daarvoor een bedrag van € 7,50 per maand. We rekenen dan geen voorrijkosten en vervangen het kapotte paneel of omvormer kosteloos indien er sprake is van een geldige productgarantie. Je betaalt alleen de kosten voor het vervangen zelf (arbeidsloon) en eventueel benodigd klein materiaal.